خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 16:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابراهیمی:

در مراسم اربعین باید نظارت‌ بر خدمات بهداشتی و درمانی تشدید شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه سازماندهی خوبی در مورد مشکلات بهداشتی کشور عراق در مراسم اربعین انجام شد، گفت: وقتی 22 میلیون نفر وارد کشوری می شوند کنترل بهداشت و ساماندهی مسائل دشوار است اما می‌توان نظارت‌ها بر مسائلی مانند پخت غذا و خدمات بهداشتی و درمانی را تشدید کرد.

یحیی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از تلاش های جمعیت هلال احمر، وزارت بهداشت، اورژانس و پرسنل بهداشت و درمان در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در مراسم اربعین تشکر کرد و گفت: سازماندهی خوبی در مورد مراسم اربعین امسال انجام شد و متفاوت با سال های گذشته بود.



وی در مورد مشکلات بهداشتی کشور عراق، افزود: وقتی 22 میلیون نفر وارد کشوری می شوند، کنترل بهداشت و ساماندهی مسائل دشوار است و از سویی نمی توان مشکلات زیرساختی کشور عراق را با برنامه ریزی حل کرد البته می توان نظارت ها بر مسائلی مانند پخت غذا و خدمات بهداشتی و درمانی را تشدید کرد.



نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم ادامه داد: برخی از زائران نه تنها در سامانه سماح ثبت نام نمی کنند بلکه  هزینه بیمه را نیز پرداخت می کنند که در این رابطه ممکن است در کشور عراق یا مسیر برگشت با مشکلاتی مواجه شوند بنابراین می طلبد این افراد ساماندهی شوند زیرا هزینه های درمان مصدومان در سوانح رانندگی بسیار بالا است.



 ابراهیمی یادآور شد: بحث پوشش بیمه ای و اطلاع رسانی مناسب پیش از برگزاری مراسم اربعین حسینی امری مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368582
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار